paret penicillin

jag fick en läkartid igår. han gjorde en 2-minutersundersökning genom att sticka en otäck mega glasspinne i halsen på mej och lysa i varje näsborre. jaha sa doktorn, du har bihålsinflamation, grattis! (det sista sa han förståss inte)
två recept fick jag utskrivet, en penicillinkur på 7 dagar 2 tabletter 3 gånger dagligen och en nässpray för ynka 163,50:- (FÖR EN NÄSSPRAY?) vid behov. jag är inte världens piggaste idag faktiskt men det känns skönt att det inte var allegi.
så denna dagen tänker jag spendera men min kära pojkvän på soffan som ju också äter penicillin.
lite kul är det ändå, vi som aldrig är sjuka åker på varsin kur samtidigt.

förövrigt tycker jag att 28 april kan dra åt helvete. den enda ljusglimten igår var ett riktigt brev (hur oftar får man det nuförtiden liksom?) med present från min bästa plastmamma.
 tack för att du gjorde en urdålig dag betydligt mycke bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0