det är torsdag <3

det är torsdag, jag har jobbat i tio dagar, jag är trött, jag är hemma och magnus kommer hem idag!

dethär med örebrojobben har tagit en tvär vändning. kände verkligen när jag kom till sunne förra veckan hur otroligt bra jag faktiskt trivs på mitt jobb och var lite lessen över att jag skulle sluta. jag visste varken ut eller in.
men turken på wobbler gjorde valet ganska enkelt genom att först kräva att jag skulle säga upp mej på dagen och börja jobba hos honom och sen strunta i att höra av sej när jag hade gjort det. (nu sa jag ju aldrig upp mej men det behövde ju inte han veta). jag sa att jag hade gjort det och nu visar det ganska tydligt att han inte är en sån hyvens kille.
sen insåg jag att om jag skulle ha tagit de två extrajobben i örebro hade jag jobbat minst 25 dagar i månaden och fått ut mindre i lön än nu när jag jobbar 16 dagar i månaden. och visst jag skulle träffa magnus mer, när vi sover varannanhelg, så då ser jag han hellre varannan helg och är helledig.
så jag kommer alltså jobba kvar i sunne tills jag hittar ett riktigt jobb, det är dethär som känns mest rätt i magen och hjärtat. så det får bli så sålänge :)

idag tänker jag tillbringa dagen inomhus, i soffan, framför teven. tänker endast resa mej när bästa pappa kommer och hälsar på en sväng. annars blir det tyggläge, helt utan dåligt samvete för nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0